زندگی نامه
همزمان با انقلاب اسلامی وارد دبیرستان ابوذر شیراز شدم . این دبیرستان بزرگترین دبیرستان در شیراز بود و کانون فعالیتهای انقلابی با پیروزی انقلاب به تدریج وارد انجمن اسلامی دبیرستان شده و فعالیتهای فرهنگی را انجام داده و در ضمن آن در مسجد محله (مسجد امتیاز) کتابخانه کوچکی دایر نمودم . اواخر سالهای تحصیل به جبهه رفتم و با انجام خدمت وظیفه نزدیک سه سال توفیق حضور در جبهه را داشتم . بلافاصله بعد از پایان خدمت وظیفه (1366) وارد حوزه علمیه قم شدم و در ضمن تحصیل دوباره نیز توفیق حضور در جبهه را پیدا کردم . ( ابتدا قبل از طرح این مطلب باید اذعان کنم که آشنایی و راه یابی حقیر به مسائل مذهبی از هیئت مذهبی آقای سیف که فرد انقلابی بود از قبل از انقلاب آغاز شد . این هیئت تاثیر زیادی در جهت گیری بنده داشت .) دروس حوزه را از مدرسه مبارکه رضویه شروع کردم تا نزدیک 5 سال بخشهای مهمی از دروس سطح را خواندم تا با فرهنگستان علوم اسلامی قم آشنایی پیدا کردم .
بنده از ابتدای انقلاب به مسایل سیاسی ، فلسفی ، دینی و ... علاقه داشتم ولی نمی دانستم چگونه ممکن است همه این امور با هم جمع شوند حتی در دوران 5 سال تحصیل در حوزه این سوال در ذهن بنده روشن تر می شد به گونه ای که با مرور بر برخی مقالات ، حقیر در بسیاری از مسایل در حد خود نظریات مبنایی و ریشه ای دارم که البته رو به تکامل است ، هم در مسایل فلسفی هم اقتصادی کلامی و... البته درک این مسایل مبنایی بیشتری ناشی از تاثیرات اساتید گرامی ام امام راحل ، مقام معظم رهبری ، مرحوم آیت الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی و حضرت حجت الاسلام و المسلمین میرباقری می باشد . البته بر نوشته جات زیادی نیز که در مسایل گوناگون داشته که یا تحت نامه به برخی بزرگان بوده و یا نیاز به کار برای انتشار دارد در صورت لزوم ناگفته نماند که فضای پرورشی ای که ما داشتیم باعث سرعت در دریافت بسیاری از مطالب می شد یعنی به جای کارهای فردی با استفاده از کارهای گروهی و مباحثه و مشاوره در مسائل مختلف به مسائل مبنایی دست می یافتیم بر خلاف رویه موجود حوزه که بیشتر کارها فردی انجام می شود . ما با استفاده از اساتید و افراد مختلف که با بخشهای مختلف نظام ، حوزه و دانشگاه ارتباط داشتند مسایل ریشه ای را متوجه می شدیم و لذا در تحقیقات مختلف راحت تر به مبانی نظریات رسیده و آنها را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم . به نظر حقیر مقاله " ارتباط متقابل معارف بشری و نقش آن در نسبی معرفی کردن معرفت دینی" که به نقد و بررسی آراء موجود پرداخته و نظریه مختار را تبیین نموده مهمترین اثر بنده می باشد که متاسفانه توجه جدی به آن نشده است . در هر صورت امیدوارم به تدریج کارهای تحقیقاتی سازمانی برای پاسخگویی به مسایل اداره نظام که مورد درخواست مقام معظم رهبری می باشد فعال گردد و جبهه فرهنگی منسجم و قوی ای در مقابل جریان انحرافی شکل گیرد و مسایل مورد ابتلا سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نظام که بارها مقام رهبری آنها را درخواست نمودند توسط فضلای دلسوز تولید گردد و نیاز ما به الگوهای وارداتی قطع شود. انشاء الله
آثار:
1. سیاستهای سیاسی امام راحل / طرح / دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت / 78 ـ 1377
2. سیاستهای فرهنگی امام راحل / طرح / دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت / 78 ـ 1377
3. سیاستهای اقتصادی امام راحل / طرح / دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت / 78 ـ 1377
4. سیاستهای فرهنگی مقام معظم رهبری / طرح / دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت / 78 ـ 1377
5. سیاستهای سیاسی مقام معظم رهبری / طرح / دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت / 78 ـ 1377
6. توسعه از دیدگاه امام راحل / مقاله / دانشگاه شیراز و هفته نامه صبح
7. بررسی و ارائه پیشنهاد به منظور اجرای کامل قانون عملیات بانکی بدون ربا / مقاله / بانک مرکزی جمهوری اسلامی / 1379
8. پیشنهاد برای اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا / مقاله / کیهان / 1379
9. استراتژی ضد حمله / مقاله / کیهان / 1380
10. خلاصه مقاله اشتغال و موانع ساختاری موجود در اقتصاد / مقاله / 1379
11. ارتباط متقابل معارف بشری و نقش آن در نسبی معرفی کردن معرفت دینی / مقاله / مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی / پانزدهمین کنفرانس بین المللی
12. مدلهای سرمایه داری بستر سوء استفاده را فراهم می کنند / مقاله / کیهان / 1381
متفرقه:
1. دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم / اجرایی ، مسئول بانک نوار ، کتب ، تدوین / 5 سال
2. دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم / پژوهشی / 6 سال
3. جنبش نرم افزاری تولید علم در نگاه مقام معظم رهبری / کتاب / در حال آماده شدن / دفتر تبلیغات / 1383
4. جنبش نرم افزاری تولید علم در نگاه امام راحل/ کتاب / در حال آماده شدن / دفتر تبلیغات / 1383
5. مباحثی پیرامون حکومت اسلامی (بررسی دیدگاههای حجت الاسلام و المسلمین میرباقری) / کتاب / در حال آماده شدن / 1384